09 augusti 2005

Mörkar DIF-ledningen?

Åtminstone Shpetim Hasani verkar ha gjort ett gott intryck under träningen i kväll. Det är naturligtvis positivt. Samtidigt väcker hans och Sherin Latis plötsliga uppdykande flera frågor.

Jag tillhör dem som tycker att den nuvarande klubbledningen har gjort det mesta rätt sedan avancemanget till superettan. Samtidigt konstaterar jag att de inte är särskilt generösa med information. Den officiella linjen under sommaren har varit att klubben inte letar aktivt efter nyförvärv. När den första omgången provspelare fick chansen i en träningsmatch var det mest för deras egen skull. När Albert Bunjaki och Lennart Vestervall for till Albanien och knöt kontakter där var det enbart med sikte på nästa säsong, och så vidare. Stämmer det där? Jag är mycket skeptisk. Nu kommer ytterligare två importer som får chansen att spela in sig i laget. Dessutom hävdar både Herish Kuhi och Daniel Johansson att de uppvaktats av DIF under den senaste månaden. Helt klart är att det pågår ett arbete i kulisserna.

Egentligen har jag inget emot att ledningen lägger locket på inför lokaltidningarna och supportrarna. Om det är vad som krävs för att få arbetsro så köper jag det. Däremot hoppas jag att man kör med öppna kort inför spelarna i truppen. Ta en sådan som Tobias Larsson, som faktiskt har visat riktigt fin form i de senaste matcherna. För honom kan det inte vara kul att höra rykten om att klubben försökt värva en anfallare som inte ens platsar i Västra Frölunda.