08 januari 2006

Om kommentarer

Sedan förra sommaren har jag skrivit 157 inlägg på Skitiga Bullen. Inget av dem har gått att kommentera. När jag började var jag väldigt osäker på om någon skulle bry sig om mina funderingar kring DIF. Texten "0 comments" under för många av inläggen hade förmodligen fått mig att tappa sugen ganska snabbt. Därför valde jag att kryssa bort kommentarsfunktionen.

Hur många som verkligen är intresserade vet jag fortfarande inte, men under hösten har det faktiskt trillat in ganska många mail från personer som har läst bloggen. Eftersom kommentarer egentligen ingår i själva konceptet känns det som att det är hög tid att tänka om. Från och med nu får alla som vill en möjlighet att tycka till om det jag skriver. Medhåll eller mothugg. Brutala sågningar eller positiva tillrop. Allt är välkommet!

6 Kommentarer:

Blogger Simon Rothelius skrev...

Naturligtvis måste jag börja med att testa själv.

Jo, det verkar fungera bra.

9/1/06 00:18  
Blogger Anders Eriksson skrev...

Det är, tyvärr, jäkligt få som använder sig av kommentarsfunktionen. Men nog har jag saknat dem. Både hos dig och hos Herman :)

Ett tips, ställ in så att man måste skriva in den bokstavskombinationen för att kunna kommentera. På så sätt slipper du kommentarsspam.

9/1/06 08:22  
Blogger Ida Thunberg skrev...

Kul att äntligen kunna kommentera lite hos Skitiga Bullen! Det var på tiden... :-)

9/1/06 10:56  
Anonymous Anonym skrev...

Anders har rätt. Kommentarsspam är nästan ofrånkomligt utan någon form av liknande skydd. Kul med kommentarsfunktioner förresten! Tycker inte att det ser så illa ut faktiskt.

9/1/06 14:47  
Blogger Simon Rothelius skrev...

Kul med positiv respons från ett par andra bloggare! I fortsättningen ska jag försöka att bli bättre på att kommentera sådant ni skriver också.

9/1/06 21:17  
Blogger Ola skrev...

Och hur ställer man in bokstäverna för att slippa kommentarspam?

F.ö. en bra sida, men det visste vi ju alla redan.

9/1/06 22:39  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka