10 januari 2006

Peter Samuelsson

För bara några dagar sedan hette det att Peter Samuelsson sannolikt skulle bli kvar i DIF. Utspelet var förmodligen ämnat att sätta press på Nybergsund, för nu är han plötsligt klar för den norska klubben. Trist, tycker jag. Peter Samuelsson gjorde succé i Brummundal och har fått mycket beröm av dem som varit på träningarna under senhösten och vintern. Det hade varit spännande att se vad han kunnat åstadkomma i en rödvit tröja under 2006. Om inte annat hade det känts tryggt att ha honom i truppen. Även om det ser betydligt bättre ut i dag än för några veckor sedan kan bristen på renodlade anfallare fortfarande göra mig lite orolig. Daniel Freire Mendes och Tobias Larsson är två mycket bra alternativ, men om de skulle skada sig eller bli avstängda samtidigt har Tony Gustavsson bara en lärling och spelare som egentligen är mittfältare att tillgå. Det är ingen drömsituation. Samtidigt måste vi vara realistiska. DIF är inte Chelsea. I en liten klubb i den svenska superettan går det inte att ha hur många alternativ som helst på varje position.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Simon,
Lärlingen Mikael Eriksson (ett riktigt krutpaket) är en renodlad forward. Jonas B spelade forward i Ölme. Eirik har stundtals spelat forward i TUIL. Drugge slog i genom som forward i Elfsborg. Jag känner mig mer än TRYGG vad gäller forwardsalternativen!! //DW

10/1/06 23:14  
Blogger Anders Eriksson skrev...

Dessutom borde väl, i värsta fall, Tobbe S kunna spela på topp?

10/1/06 23:33  
Blogger Simon Rothelius skrev...

DW och jag har diskuterat det här tidigare. Namnen ni nämner är precis dem jag syftar på när jag skriver "en lärling och spelare som egentligen är mittfältare". Det finns förstås ingen anledning till panik, men jag hade gärna haft kvar Peter Samuelsson.

11/1/06 12:45  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka