25 januari 2006

Varning för hybris

Även om det är trevligare att diskutera nyförvärven får vi inte glömma att de två hetaste namnen från förra året faktiskt har lämnat truppen. Därför aktar jag mig fortfarande för att skruva upp förväntningarna. Andreas Drugge och Daniel Mendes är skickliga fotbollsspelare, men är de bättre än Ola Toivonen och Shpetim Hasani? Ungefär lika bra, skulle jag tro. Renato Rodrigues och Eirik Lamøy kommer från spel på lägre nivåer och kan behöva lite tid för att anpassa sig till superettan. Den ende som har förutsättningar att tillföra en helt ny dimension från början är egentligen Abder Kabous.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Simon,
Varningen är i högsta grad på sin plats och dina jämförelser adekvata.
Men....jag har nå´n underlig känsla av att året kan bli riktigt, riktigt kul. Vet inte riktigt varför, förutom den där "kända" maggropskänslan. En del "hårdfakta" finns trots allt:
1.Förstärkningarna på ledarsida med Andreas som individuell utvecklare och Nisse som "social coach". De "Fyras Gäng" (Tony, Nisse, Andreas och Mian)känns nå´nstans tryggt och samtidigt spännande.
2. Spelare som aldrig tidigare spelat högre än div. II Seb, Stefan, Emil, Sulli, Jonas, Solberg, Micke och Tobbe har fått prova på krutröken och bör rimligen ha utvecklats.
3. Spelsystemet och metoden är "inarbetad" och accepterad till 110% av truppen och bör under året kunna förfinas.
4. Som du oxå skriver, Kabous. Förhoppningsvis blir han den "motor" på mittfältet som saknades i fjol. Jag tror det. "Årets värvning i Superettan"!!

Top 8?? Fan vet. Tiden får utvisa!! // DW

25/1/06 15:28  
Blogger Simon Rothelius skrev...

Jag är ju också optimistisk i grunden. En mittenplacering borde absolut finnas inom räckhåll. Det är väl snarare när folk börjar prata om allsvenskan som jag känner att det kan vara läge att bromsa lite.

26/1/06 18:55  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka