21 februari 2006

Nostalgi

Under helgens besök hos mamma i Karlstad började jag rota i en gammal flyttlåda. Bland rollspelsmoduler och böcker från körkortsteorin hittade jag ett matchprogram. DIF-Örgryte den 18 augusti 1991. Mitt allra första besök på Stora Valla. Jag bläddrar bland spelarpresentationerna och inser att det här var en tid när Henrik Berger hade frisyr som en tjeckisk hockeyspelare. Sebastian Henriksson tyckte att läxor var det tråkigaste som fanns. Ulf Ottosson hade moppemustach. Tomas Olsson hatade att bädda.

Plötsligt känns det att man har varit med ett tag.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Nu blev jag sugen på att åka hem till Mjölby. Jag vet att det, i en låda på vinden hos föräldrarna, finns en låda full med gamla program, utklipp från tidningar och annat smått och gott med rödvit nostalgisk anknytning.

21/2/06 21:30  
Blogger Ida Thunberg skrev...

haha, det lat roligt. maste ocksa rota lite...

21/2/06 22:03  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka