04 mars 2006

AIK-DIF 1-2

Jag har aldrig förstått snacket om att resultaten i träningsmatcherna skulle vara betydelselösa. Därför har jag varit orolig under den senaste månaden. Därför är jag jättelättad just nu. För spelarna borde segern mot AIK fungera som en positiv injektion. Ta bara en sådan som Daniel Mendes. Ända sedan ankomsten till Degerfors har han fått höra att det är han som ska fixa målen framåt under de kommande två säsongerna. Nu fick han göra en jättematch och spräcka nollan mot ett lag från allsvenskan. Sådant kan göra underverk för självförtroendet.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Visst är det bra för Mendes. Inte minst för att det var mot ett så meriterat motstånd. Jag tror att vi kan sluta oroa oss för att Mendes ska bli en ny Rajala

4/3/06 21:51  
Anonymous Anonym skrev...

Watson sa: Träningsmatcher är träning.
Det verkar logiskt.

5/3/06 01:01  
Blogger Anders Eriksson skrev...

Efter förnedringen, och de sociala konsekvenser som följde, mot Örbero känns en seger som denna helt makalös. Bra för självförtroendet, bra för nerverna.

5/3/06 09:20  
Anonymous Anonym skrev...

Mendes kommer att leverera. Det är jag inte orolig för. Kul också att Rodrigues har böjat röra på sig. Men jag är inte lika säker när det gäller Kabous. Talangen finns där men han verkar bekväm i vissa avseenden. Han är nog en riktig humörspelare.

6/3/06 14:43  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka