03 mars 2006

Dr Watson

Kan man sörja någon man aldrig kände eller ens visste vem han var? Kanske inte. Ändå har jag gått runt med en liten klump i halsen sedan femtiden i går eftermiddag. Det finns många hängivna fotbollssupportrar, men Dr Watson klådde de flesta. Under vintern fick jag en liten inblick i hur han jobbade för att få fram den information han brukade dela med sig av och blev så misstänkliggjord för. För honom var DIF en heltidssyssla. Det kommer att bli tomt på nätet nu när han är borta.

Länken till Dr Watsons blogg får ligga kvar i menyn här till höger. Det ser ut som en tanke att hans sista längre inlägg handlade om DIF och framtiden. De innehåller många kloka synpunkter och borde bli obligatorisk läsning för alla dem som jobbar med elitfotbollen i föreningen.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Ja visst känns det konstigt. Jag vägrar tro-inse att han är borta. Jag tittar fortfarande efter ett meddelande i min mailbox. Så många kloka råd han gav, inte bara om fotboll. En sann humanist. Hur och vilken inblick fick du i hans arbete?
Nog kommer han tillbaka?

4/3/06 11:13  
Blogger Simon Rothelius skrev...

Jag kan tyvärr inte tolka det som Sussi skrivit på något annat sätt än att han är borta för gott.

4/3/06 12:20  
Anonymous Anonym skrev...

Simon, du som stod i kontakt med honom. Vet du varför kommentatorfunktionen tagits bort på hans blogg? Dessutom verkar det som att några inlägg har förvunnit.

8/3/06 08:26  
Blogger Simon Rothelius skrev...

Kommentarsfunktionen togs säkert bort för att ingen kommer att sköta om bloggen i fortsättningen. När det gäller de rensade inläggen antar jag att Dr Watson ville lämna efter sig de texter som var mest genomarbetade. Hans serie om DIF och framtiden blev ju en väldigt fint avsked.

9/3/06 22:28  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka