12 mars 2006

Norrköping-DIF 0-1

För andra lördagen i rad trodde jag på en klar förlust för DIF. För andra lördagen i rad hade jag fel. Att det här laget - där varken målvakten eller någon av de fyra backarna ingick i min senaste premiärelva - går och besegrar ett snudd på ordinarie Norrköping är oerhört starkt. Det verkar onekligen som att Tony Gustavsson och Andreas Petersson börjar få ordning på grejerna.

Abder Kabous då? Jo, jag tar tillbaka det jag skrev häromdagen och konstaterar att han visst lever upp till förväntningarna. Stundtals glimrande spel - och två varningar. Många hakar upp sig på det senare, men jag är faktiskt inte särskilt orolig över den delen. Vi ska inte glömma bort att en viss Ola Toivonen drog på sig åtta gula och ett rött kort under förra säsongen.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Tror att Kabous kommer bli en stor tillgång i år. För att vinna fler matcher (än i fjol) behövs spelare som sticker ut från det hårt arbetande kollektivet. Spelare som kan göra det där lilla extra. Sedan kommer han säkert bli både varnad och utvisad under säsongen, och få betydligt sämre press än för det än Ola.

/tir

12/3/06 11:59  
Anonymous Anonym skrev...

Mer oroväckande är att Kabous enligt någon på Gopeking.net gnäller på medspelarna. Hoppas verkligen att det var en tillfällighet och att det hade med just den här matchen att göra.

12/3/06 13:46  
Blogger Tordyveln skrev...

Kabous kommer inte lämna någon oberörd på Valla.
En bråkstake, egotrippad tjurskalle??...eller en blivande världsspelare..?
Jag lutar åt det senare.
Humöret bara...språket. Finns det nån' hjälp att få??
Det ÄR ju en gudabenådad talang...kan t o m ett pucko som jag se!

12/3/06 19:15  
Blogger Simon Rothelius skrev...

Det känns som att det finns ett smygrasistiskt drag i en del av diskussionerna om Abder Kabous. När Rajala gnällde på medspelarna och Toivonen drog på sig kort var det nästan ingen som reagerade, men när samma sak händer men en kille från utlandet blir det plötsligt ett jätteproblem. Jag tror och hoppas att det eventuella problem som finns visar sig vara hanterbara.

12/3/06 21:46  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka