01 april 2006

Sensationellt nyförvärv

Ibland händer saker så osannolika att man knappt tror de är sanna. Nu i kväll åkte jag tåg mellan Stockholm och Värmland. En bokningsmiss gjorde att jag hamnade i första klass och fick sitta bredvid - Martin Dahlin. Det visade sig att han var på väg till Degerfors. "Ska du titta på någon ny spelare?", skojade jag. "Nej, jag ska skriva under ett kontrakt", svarade han. När jag hämtat mig från chocken presenterade jag mig på riktigt och frågade om jag fick göra en intervju för Skitiga Bullen. Det fick jag.

SR: Varför gör du comeback?
MD: Det började egentligen i vintras. Vi satt och förhandlade om Olas övergång när någon kring bordet slängde ur sig något om att jag borde börja spela själv nu när jag tog deras bästa spelare. Det var menat som ett skämt, men Lennart Vestervall tände direkt.
SR: Varför väljer du Degerfors IF?
MD: Jag har hört mig för bland andra klubbar också, men de har inte varit intresserade. Lennart Vestervall har däremot stöttat mig hela tiden.
SR: Är du inte för gammal?
MD: Jag är bara 37. Rolle Nilsson är fem år äldre och han spelade i kvalmatcherna i höstas. Att det gick så bra för honom har sporrat mig att försöka.
SR: Är du bra tränad?
MD: Jag går på gym flera gånger i veckan och har spelat en del tennis med Tomas Brolin under de senaste åren. Fotbollen tror jag sitter i ryggmärgen.
SR: Tror du att du kommer att platsa?
MD: Jag gör inte comeback för att sitta på bänken. I kontraktet står det att jag ska starta varje match och spela minst 65 minuter. Det är mitt villkor för att skriva på.
SR: Hur långt sträcker sig kontraktet?
MD: Över två år.
SR: Tjänar du mycket pengar?
MD: Det vill jag helst inte säga. Jag blir säkert en av de bäst betalda spelarna i den här serien, men för mig är det en struntsumma. Jag gör inte det här för pengarna.
SR: Kommer du att flytta till Degerfors?
MD: Det är en förutsättning för att kunna satsa. Jag hoppas att jag ska hitta en central lägenhet så snart som möjligt. Nu i början hyr jag en stuga på Degernäs camping.
SR: Blir det inte en stor omställning jämfört med Stockholm?
MD: Bara man hittar något att göra vid sidan av fotbollen ska det nog gå bra. Jag har faktiskt redan ordnat en praktikplats på Kappan på Sandgatan. Där kommer jag att ansvara för att sälja min egen klädkollektion.
SR: Vad har du för målsättning?
MD: Jag är realist och vet att landsortsbor ofta föredrar lite rejälare kläder som man kan ha ute i skogen. Om jag kan sälja tio skjortor i veckan är jag nöjd.
SR: Nej, jag menar med fotbollen.
MD: Jaha. Att slå mig in i VM-laget.

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Bra gjort att lägga ner så mycket energi på ett April skämt....

1/4/06 10:46  
Anonymous Anonym skrev...

haha fan va gött när blir det officiellt!

1/4/06 11:23  
Anonymous Anonym skrev...

haha... klockrent! Dagens aprilskämt alla kategorier!

1/4/06 11:27  
Anonymous Anonym skrev...

Haha, dagens aprilskämt.
*ledsen i ögat*

1/4/06 12:14  
Blogger Anders Eriksson skrev...

Expressens är också ganska roligt :)

1/4/06 13:20  
Anonymous Anonym skrev...

verkligen roligt...

1/4/06 15:03  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka