10 maj 2006

Bra eller dåligt?

Har DIF inlett säsongen bra eller dåligt? Jag skulle faktiskt vilja hävda att det fortfarande står och väger. Helt klart är att de lokala sportjournalisterna har något av ett drömläge inför matchen på fredag kväll. Om det skulle bli en seger kan det bli en artikel om att DIF inte har förlorat på fem omgångar och har ordentligt häng i toppen. Vinkeln om att laget är obesegrat håller även om det blir oavgjort. Om DIF får stryk går det däremot att vända på det helt. Med visst fog skulle en journalist kunna skriva något kritiskt om att laget faktiskt bara vunnit en match av fem trots att motståndet varit relativt beskedligt. Krydda med en krönika om att spelarna måste våga börja anfalla och lördagstidningen är räddad.

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Jag tycker nog att manga röster är väl kritiska till Dif sahär langt. I ar befinner jag mig utomlands och kan inte se laget. Men de matcher jag sag förra aret i SA övertygade mig om att Dif gör rätt som bygger sitt spel pa en stark defensiv och snabba omställningar. Det är en stentuff serie och truppen ser inte sa fantastiskt mycket bättre ut i ar att man kan förvänta sig sambafotboll.

Fortsätt sahär sa grejar vi nytt kontrakt. Da är i alla fall jag nöjd.

För övrigt: Väl bloggat!

11/5/06 10:53  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka