22 maj 2006

Nyförvärven

Inför gårdagens match var jag nyfiken på säsongens nyförvärv. Passande nog ingick alla fem i startelvan för första gången. Här är mina preliminära intryck:

* Renato Rodrigues. Hade stora problem med motståndarnas snabba passningsspel längs marken. Bytet i halvtid var befogat och bidrog till att vända matchen. Betyg: Icke godkänd.

* Eirik Lamöy. Stabil i defensiven och riktigt vass när han satte fart framåt. Bland annat var det han som slog passningen före Tobias Solbergs mål. Såg minst lika bra ut som Emil Johansson under förra säsongen. Betyg: Väl godkänd.

* Abder Kabous. Kämpade lojalt och hann ge några smakprov på att han har en ruskig känsla i fötterna. Tyvärr blev det en hel del felpass och ett par märkliga skottförsök också. Betyg: Godkänd.

* Andreas Drugge. Hade ingen bra dag. "Varför är du trött, Drugge? Du har ju inte sprungit", sade någon på läktaren i samband med bytet i andra halvlek. Elakt men ganska träffande.

* Daniel Mendes. Avgjorde matchen med sitt underbara lobbskott i bortre krysset. Mycket mer än så kan man inte begära av en ensam anfallare. Betyg: Väl godkänd.

Sedan bör det förstås tilläggas att ingen spelare kan dömas ut efter en match. Renato Rodrigues har avväpnat anfallare som Jörgen Wålemark och Bruno Santos och Andreas Drugge leder den interna skytteligan trots att han inte är i form. Jag är säker på att båda har mycket att tillföra under resten av säsongen.

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Tjena Simon stod du bland oss på klackläktarn, såg dig aldrig

22/5/06 22:57  
Anonymous Anonym skrev...

Tror att Renatos och Drugges mindre bra insatser kan förklaras med att de hade en infektion i kroppen. Båda ligger nu enligt rykte nedbäddade i influensa.

23/5/06 15:17  
Anonymous Anonym skrev...

det tror inte jag....

24/5/06 19:56  
Anonymous Anonym skrev...

Fortsätt blogga! Jag läser den varje kväll. Bra rec. och rapporter. Kul med dina intryck av spelarna, när man själv inte sett matchen. Ha´en bra helg!

24/5/06 22:18  
Anonymous Anonym skrev...

Instämmer! Keep going!

24/5/06 22:41  
Blogger Simon Rothelius skrev...

Gurra: Jag gick in genom fel entré och hamnade på andra långsidan. Det fanns några degerforsare där också, så jag tydde mig till dem. Synd att vi inte stötte på varandra.

Tack för berömmet! Sådant värmer alltid.

24/5/06 23:13  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka