27 maj 2006

Skadeläget

Det är alltid roligare att skriva om det positiva än det negativa. När det var tungt inför förra säsongen tröstade jag mig med att DIF hade en bred trupp som skulle klara avstängningar och skador. Resonemanget visade sig hålla ganska bra. Inför årets säsong har klubbledningen tänkt om och satsat mer på kvalitet än kvantitet. Truppen har blivit bättre - men tunnare. Jag har inte reagerat, och jag har egentligen inte sett någon annan göra det heller. Naturligtvis borde vi ha insett att det skulle uppstå problem. Skadorna på Jonas Bohlin, Emil Johansson, Tobias Hedberg och Mikael Eriksson gör att DIF knappt kan skrapa ihop en full trupp till matchen i morgon. Värst av allt är att Tobias J Larsson kan bli borta resten av säsongen. "Läget är jävligt allvarligt", tycker Tony Gustavsson. Jag håller med.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Att bredda truppen när fönstret öppnar är väl ett måste? Spelare skall väl in för Sulisalo, Jansson och kanske Tobias J Larsson. Finns ekonomin? Om inte får vi väl åter se en kvalfylld höst.

27/5/06 15:11  
Blogger Simon Rothelius skrev...

Ett visst ekonomiskt utrymme borde det väl finnas. Sulisalo får ju ingen lön längre.

27/5/06 15:46  
Anonymous Anonym skrev...

Problemet är väl att hitta kontraktslösa spelare med kvalitet. Annars kostar förmodligen övergångarna en hel del.

27/5/06 16:33  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka