22 juni 2006

Mobbning på ståplats

Det sägs att den nyblivne pappan Abder Kabous har lätt för att börja hänga med huvudet. Efter matchen mot Jönköpings Södra förstår jag honom. Under den andra halvleken höll han i bollen lite för länge vid ett par tillfällen. Det var allt som behövdes för att de skulle komma i gång. Häcklarna. Att uttrycka sin frustration när en spelare begår ett misstag är en sak. Det här var något helt annat. Plötsligt spelade det ingen roll vad som hände på planen. Allt Abder Kabous gjorde var fel. Jag trodde knappt mina öron när delar av publiken runt omkring mig började skrika att han borde bytas ut och skickas från Degerfors. Abder Kabous själv hörde dem förstås också. Det syntes att han blev ledsen.

På en skola eller en arbetsplats kallas sådant här för mobbning. Jag vet ingen som försvarar det. På en fotbollsläktare anser vissa däremot uppenbarligen att de har rätt att bete sig hur de vill. Det är ynkligt. Jag skulle ge mycket för att få titta in i huvudet på en av dessa individer. Hur tror de att de hjälper DIF när de gör sitt bästa för att knäcka en av lagets viktigaste spelare?

9 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Ja du, jag kan inte säga annat än att jag håller med dig..

"Hur tror de att de hjälper DIF när de gör sitt bästa för att knäcka lagets spelare" (inte bara Kabous som fått utstå sånt här - dock verkar han som sagt extra känslig)

Klart man måste få kritisera laget och dess spelare men att häckla individuella spelare under match är en helt annan sak. Idioter!

/Einar

23/6/06 14:21  
Anonymous Anonym skrev...

Hur tror du Kabous hjälper laget genom att bete sig som en trotsig 4-åring? Dra på sig en varning bara för att han inte får slå frisparken är bara så patetiskt som det kan bli.

Jag hörde ingen skrika att han skulle skickas iväg från föreningen, men om det nu trots allt var någon som gjorde det så håller jag med.

Bort med honom, han betyder bara en sak och det är trubbel.

Dessutom förstår han inte svenska så din lögn om att han blev besviken på vad som skreks är lika patetisk.

25/6/06 10:05  
Blogger Simon Rothelius skrev...

Tonläget avslöjade att det inte direkt rörde sig om några hejarop. Jag skulle vilja påstå att publiken var medskyldig till att han drog på sig den där onödiga varningen. Vid det laget var han ordentligt ur balans.

25/6/06 11:34  
Anonymous Anonym skrev...

Det är inte svårt att få Kabous ur balans. Har aldrig sett maken till jättebaby. Han är en energidödare av stora mått. Han ska bort innan han förstör ännu mer för de andra i laget.

Och det är märkligt att du ondgör dig över den milda kritik som Kabous får utstå men inte nämner ett ord om det folk skriker efter Rodrigues. Där kan man snacka om sågningar.

Och då handlar det ändå om en spelare som har en oerhört proffsig inställning.

26/6/06 08:37  
Blogger Simon Rothelius skrev...

Rodrigues har inte spelat särskilt mycket i de matcher jag har sett. Hade jag varit med om att han mobbats ut hade jag förstås skrivit om det också.

26/6/06 12:44  
Anonymous Anonym skrev...

Håller med dig Simon man skäms, en av de värst händelser var borta mot Falu BS förnågra år sen då hånades nästan hela laget.
Fy vad jag skämdes.
De som skriker sånt är säkert samma som spöar sina kvinnor för "att de älskar dem så".

27/6/06 21:01  
Anonymous Anonym skrev...

Oj, här pratar vi om spelare i Degefors IF och så kommer Mr politisk korrekt och blandar in ett samhällsproblem...


Javisst, så kan man också göra för att ta bort fokus från det verkliga problemet - Abder Kabous.
Han ska bort. Punkt.

29/6/06 21:32  
Anonymous Anonym skrev...

En sak ska Du ha jävligt klart för Dig, jag är INTE politiskt korrekt men jag skyddar de jag håller av.

5/7/06 18:58  
Anonymous Anonym skrev...

... ja eller så spöar du dem.

6/7/06 11:02  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka