16 juni 2006

Stefan till Kalmar

Stefan Larsson har bestämt sig för att gå till Kalmar efter den här säsongen. Bland supportrarna gnälls det över hur DIF har hanterat situationen, men jag kan inte se något som klubben hade kunnat göra annorlunda. Ska någon ha kritik är det Stefan Larsson själv. Det finns exempel på spelare som skrivit på nya kontrakt trots att de varit inställda på att söka sig vidare, som ett sätt att ge något tillbaka till sin gamla klubb. Tyvärr var det här inte en av dem.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Simon,
Jag håller med om att Stefan skall ha kritik och inte lite heller. Kommer man till DIF som 15- åring och får allt stöd i världen skall man ge lite tillbaka också. Egoist. Men detta tar inte bort det naiva handlingsätt som styrelsen agerat på. Jag har under de senaste åren trott på DIF:s långsiktiga plan men inser nu att de är bara amatörer i ledningen. Hur länge får vi behålla Emil och Sebastian utan att få betalt. Jag tycker allvarligt synd om Tony och gänget kring laget när man har såna amatörer i ledningen. Fy fan.

17/6/06 00:18  
Anonymous Anonym skrev...

Skicka Stefan åt helvete så lång det går. Hoppas att Vulkanerna buar ut han varje gång han rör bollen. Själv vill jag aldrig se honom i en DIF-dräkt. Svinpäls.
Stakars Tony som gjorde en medioker högerback till en bra mittback.

17/6/06 00:39  
Anonymous Anonym skrev...

Vänsterback skall det vara ovan. Sorry .

17/6/06 00:41  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka