26 juli 2006

Inför Helsingborg-DIF

Det är med en ganska behaglig känsla i kroppen som jag ser fram emot matchen i morgon. DIF har verkligen ingenting att förlora. Om Helsingborg vinner klart kan spelarna rycka på axlarna och tänka att ingen förväntat sig något annat. Om Helsingborg vinner knappt kan de sträcka på sig och ta med sig att de faktiskt rubbat ett allsvenskt lag. Sedan finns det förstås en liten chans till en skräll. Det är inget dumt utgångsläge.

Laget då? Daniel Mendes vill förstås visa AIK att han kan göra mål även mot allsvenskt motstånd. Jag tror att han sätter minst ett. Dessutom har jag en stark känsla av att Andreas Drugge och Abder Kabous kommer att vara inspirerade och höja sig ett par snäpp. Det stora frågetecknet finns på högerbacksplatsen. Med Mikael Thuresson och Henrik Berger borta skulle jag nog välja Tobias O Larsson. Trots sin orutin är han faktiskt det enda av de möjliga alternativen som har spelat där under årets seriespel.

Min startelva:
S. Karlsson
T. O Larsson - M. Mårtensson - S. Larsson - E. Johansson
T. Hedberg - T. Solberg
J. Bergman - A. Drugge - A. Kabous
D. Mendes
Bänken:
M. Wikström
R. Rodrigues
M. Nilsson
E. Lamöy
T. J Larsson

1 Kommentarer:

Blogger Tordyveln skrev...

En mycket slagkraftig 11:a i mina ögon. En bra start med ledningsmål tidigt..ja då tror jag HIF, t o m med Henke kan få problem. Förutsatt att backlinjen och balansspelarna gör sitt jobb.

27/7/06 16:06  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka