22 september 2006

Sebastian till Landskrona

Sebastian Karlsson till Landskrona? Jag tog inte ryktet på allvar när det först dök upp för några veckor sedan. Uppenbarligen var det ett misstag. Kanske är det för att det är natt och jag är trött och besviken, men jag förstår inte hur han tänker. Just nu finns det ingenting som talar för att Landskrona spelar i allsvenskan nästa säsong. Om inte DIF rasar fullständigt kommer båda lagen att starta på noll poäng i superettan. Landskrona siktar förstås uppåt, men det gör DIF också. Varför byta? Är det pengarna?

Tony Gustavsson måste börja fundera på vem som ska vakta målet när DIF möter Landskrona om drygt två veckor. För Lennart Vestervall gäller det att svälja bitterheten och inleda jakten på en ersättare. Kanon har redan lanserat Örebros Simon Nurme som den hetaste kandidaten. Personligen hoppas jag att det bara är spekulationer. DIF behöver ett starkare namn än så.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Obegripligt. Drömscenariot nu är att Degerfors på något sätt krånglar sig upp nästa år medan Landskrona precis missar avancemang.

22/9/06 09:42  
Anonymous Anonym skrev...

vill DU säga DIT till seb?! mail och mobilnr finns på www.ultrarossobianco.tk

22/9/06 09:54  
Blogger Simon Rothelius skrev...

Jag är lika besviken som URB, men att publicera telefonnummer och personliga påhopp på nätet känns inte som någon bra strategi. Det leder bara till negativ publicitet för DIF.

22/9/06 19:00  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka