01 november 2006

Silly season dag 11

Onsdagen den 1 november 2006 började inte bra. Enligt Expressen kan Emil Johansson vara på väg att göra Tony Gustavsson sällskap i Hammarby inför nästa näsong. Jag såg nyheten i morse och kände att jag snart inte orkar med fler negativa besked. Ett halvt dygn senare är jag betydligt gladare. Först fick vi veta att Jonas Bohlin skrivit på för ytterligare en säsong med DIF. Oerhört strongt av en målvakt som inte fått spela en enda seriematch under de senaste två åren. Nästa intressanta nyhet handlade om att Qvidings mittback Fredrik Holmberg är på väg till Degerfors för att provträna. Jag vet ganska lite om hans kvaliteter som fotbollsspelare, men efter att ha ägnat några minuter åt hans blogg hoppas jag att han skriver på för DIF. Att få läsa sådana rapporter under hela nästa säsong vore mumma.

Färdigt? Inte riktigt. Även om uppgifterna fortfarande är osäkra antyds det att DIF är på väg att göra klart med en förstemålvakt och att en ny huvudtränare kan presenteras någon gång under nästa vecka. Det är så här silly season ska vara.