20 december 2006

Jag och Bergman

Min egen fotbollskarriär tog mig aldrig längre än till grusplanerna vid Björkvallen i Kristinehamn. Under åren närmast före och efter 1990 blev det ett guld, tre silver och ett brons i klasskampen. Det jag kommer ihåg bäst i dag är en av motståndarna. Minnet kan spela mig ett spratt, men när jag sluter ögonen kan jag se en kort sekvens där han rusar mot vårt mål jagad av mig och alla mina lagkamrater. Trots att vi var sex mot en lyckades vi inte ta bollen.

Den där motståndaren från Björkvallen ägnar sig fortfarande åt fotboll. Han heter Jonas Bergman och har just skrivit på ett nytt ettårskontrakt med DIF. Därmed kan jag fortsätta att plåga omgivningen med upplysningen om att jag har mött en av spelarna i truppen. Det känns faktiskt riktigt bra.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Kul med bergman tycker jag!
Vet du om Dejan är självskriven i truppen? Det står i tidningar etc att han ingår i 16-manna truppen, men herregud - han är ju bara 16 år och så bra är han väl ändå inte??? Vad har han presterat som gör att han platsar i truppen? Han hinner väl utvecklas ändå?

21/12/06 19:18  
Blogger Simon Rothelius skrev...

DIF har inte gått ut med om Dejan Doslic blir någon form av lärling eller får ett vanligt kontrakt. Vad som står i tidningarna kan vi nog ta med en nypa salt.

21/12/06 23:35  
Anonymous Anonym skrev...

"Vad gäller lärlingskontrakten så är dessa inte helt klara ännu. Under årets säsong spelade Timmy Eriksson, Tobias O Larsson och Mikael Eriksson under sådana kontrakt. Dessutom tillkom Dejan Doslic under pågående säsong och hans kontrakt kommer att regleras under åren beroende på hur mycket tid i a-laget han kommer att få etc." Detta stog redan den 26 oktober på DIF:s hemsida. Det är väl märkligt.

22/12/06 07:11  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka