29 januari 2007

Abder Kabous 2

Har DIF gjort några fel i ärendet Abder Kabous? Värvningen var förstås ett misstag från början, men jag har svårt att vara särskilt upprörd över att klubben bestämde sig för att ge en dokumenterad strulputte en andra chans. Däremot finns det anledning att ifrågasätta vad som har hänt under de senaste månaderna. "De hade kunnat säga det här till mig efter säsongen. Då hade jag haft massor av tid att hitta en ny klubb. Nu har jag fem dagar på mig, det är omöjligt", säger Abder Kabous till Karlskoga-Kuriren. Där - men bara där - är jag beredd att ge honom rätt. Det kan förstås ha inträffat någon ny incident som gjort situationen ohållbar, men handlar det bara om ett allmänt missnöje med hans attityd borde det här beskedet ha kommit för länge sedan. Nu talar allt för att DIF får stå för hans lön åtminstone fram till sommaren.

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Enligt tidigare uppgift på http://www.kanon.se/070126/abderkabous.htm ska DIF ha försökt sälja Kabous sedan i höstas.

/tir

29/1/07 14:18  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka