28 februari 2007

Plantskolan United

Med det förra inlägget i åtanke har jag roat mig med att ta ut ett lag av rödvita i periferin. Urvalet är begränsat till nu aktiva spelare som har tagit viktiga steg i sin fotbollsutveckling i DIF. Visst finns det svaga punkter, men nog borde nedanstående elva stå sig hyfsat i allsvenskan? Sedan kan jag förstås ha glömt någon också.

Målvakt:
Sebastian Karlsson, Landskrona

Högerback:
Anders Sulisalo, Mid-Continent University (USA)

Mittback:
Olof Mellberg, Aston Villa (England)

Mittback:
Stefan Larsson, Kalmar

Vänsterback:
Emil Johansson, Hammarby

Höger mittfält:
Sebastian Henriksson, Örebro

Centralt mittfält:
Johan Arneng, Djurgården

Centralt mittfält:
Andreas Johansson, Wigan (England)

Vänster mittfält:
Daniel Tjernström, AIK

Anfallare:
Ola Toivonen, Malmö

Anfallare:
Peter Samuelsson, Kongsvinger (Norge)

6 Kommentarer:

Blogger Anders Eriksson skrev...

Lite synd bara att vi inte är en hemvändarklubb, Mackan undantaget. Att få hen till exempel Arneng vore ju faktiskt inte helt dumt.

1/3/07 10:47  
Anonymous Anonym skrev...

Det är väl det som är problemet med att vara en liten ort. Jag vet, av egen Mjölbyerfarenhet, att när man väl flyttat ifrån den lilla hembyn för större städer (läs Stockholm, antar jag) är det svårt att ta steget och flytta tillbaka. Lättare för större städers lag att vara hemvändarklubbar alltså.

1/3/07 11:57  
Anonymous Anonym skrev...

Peter Samuelsson petar Daniel Mendes?

1/3/07 13:47  
Anonymous Anonym skrev...

Tror inte att Mendes faller in under beskrivningen "Urvalet är begränsat till nu aktiva spelare som har tagit viktiga steg i sin fotbollsutveckling i DIF."

1/3/07 14:10  
Blogger Ida Thunberg skrev...

Sweet dream.

1/3/07 15:57  
Blogger Simon Rothelius skrev...

Mendes går bort av precis den anledningen som någon gissade. Samuelsson känns heller inte klockren (han verkar ju ha utvecklats ordentligt först när han kom till Norge), men i brist på konkurrens fick han en av platserna.

När det gäller hemvänderiet har Herman förstås en poäng. Samtidigt tror jag att mycket handlar om personligheten hos de berörda spelarna. Det är ganska svårt att tänka sig att en sådan som Olof Mellberg är sugen på att spela för DIF igen, för att ta ett exempel. Däremot kan jag tänka mig att Ola Toivonen är en hemvändartyp (fast i hans fall lär det väl dröja minst tio år innan det kan bli aktuellt).

3/3/07 16:29  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka