31 mars 2007

How quickly we forget

Vid tvåtiden i går eftermiddag råkade jag höra en sportreporter på jobbet nämna namnet Sasa Dobric. Någonstans i bakhuvudet ringde en klocka. Jag googlade lite och hittade bland annat den här notisen. Sedan började jag fundera. Jag läser allt som skrivs om DIF och brukar skryta med att jag har stenkoll på vad som händer i klubben. Ändå hade jag förträngt att det fanns två jugoslaviska spelare i truppen för mindre än tre år sedan. Ett tidigt tecken på demens, eller ännu en signal om att spelaromsättningen börjar anta orimliga proportioner? Jag lutar nog åt det senare.

Sasa Dobric, ja. Tydligen har han skrivit på ett ettårskontrakt med Trollhättan i division 1. Min kollega konstaterar att Milenko Vukcevic har förmedlat kontakten men struntar i att nämna spelarens tidigare sejour i DIF. Det var nog lika bra.