22 april 2007

Inför DIF-Jönköpings Södra

Eftermiddagens hemmapremiär mot Jönköpings Södra kan sluta precis hur som helst. Det är förstås alldeles för tidigt att börja prata om måstematcher redan nu, men för spelarna tror jag att det vore väldigt betydelsefullt att få vinna. En ny förlust skulle innebära att DIF hamnar i det absoluta bottenskiktet av tabellen och sätts under ordentlig press inför den "lätta" matchen mot Bunkeflo. Den situationen hoppas jag att de kan undvika.

När det gäller startelvan finns det inte utrymme för några stora förändringar jämfört med i torsdags. Henrik Berger skötte sig bra mot Örgryte, men jag tror och hoppas ändå att Mano Garcia får chansen från start. Dessutom skulle jag gärna se att Mark Selmer byter in Kalle Norrbin i den andra halvleken. DIF behöver få i gång honom för att få lite fler valmöjligheter i backlinjen.

Min startelva:
S. Nurme
M. Tappert - T. Hedberg - F. Holmberg - M. Karlsson
J. Bertilsson - A. Drugge - T. Solberg - J. Bergman
M. Garcia - S. Hasani
Bänken:
J. Bohlin, R. Rodrigues, K. Norrbin, H. Berger, E. Nilsson