24 april 2007

Inför Ersboda-DIF

Just nu sitter spelarna i DIF på ett nattåg på väg mot Umeå och morgondagens cupmatch mot Ersboda. Uppladdningen är inte optimal och motståndet får inte underskattas, men jag tycker ändå att Mark Selmer kan kosta på sig att experimentera lite med laguppställningen. Framför allt bör spelarna som har varit borta på grund av skador få chansen att visa vad de kan.

Min startelva:
S. Nurme
K. Norrbin - M. Tappert - R. Rodrigues - M. Karlsson
J. Bertilsson - J. Lindskog - H. Berger - J. Bergman
T. Larsson - D. Doslic
Bänken:
J. Bohlin, F. Holmberg, T. Solberg, E. Nilsson, M. Garcia

2 Kommentarer:

Blogger Anders Eriksson skrev...

Det kan finnas en poäng i nuläget att köra på en nästan ordinarie elva; grabbarna behöver en seger. Jag är livrädd för en förlust i Umeå. Inte för att cupen egentligen känns så prioriterad, utan för hur det sulle kunna döda grabbarnas självförtroende.

25/4/07 00:03  
Blogger Simon Rothelius skrev...

Kloka synpunkter. Jag tror väl att mitt lag (som f ö avviker en del från den troliga startelva som har presenterats i dag) skulle ha haft goda möjligheter att vinna matchen, men naturligtvis vore det lite gambling att stuva om så mycket.

25/4/07 17:43  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka