01 april 2007

Kabous bloggar

Bloggosfären har fått ett nytt och exotiskt inslag. En viss Abder Kabous har börjat skriva rapporter om sin fotbollstillvaro. Ett av de första inläggen är något slags uppgörelse med Degerfors och DIF. Min franska är inte den bästa, men efter att ha kört texten genom översättningsverktyget Babelfish gissar jag att det här blir de närmaste dagarnas stora snackis. Abder Kabous beskriver Tony Gustavsson som "... a control freak for whom every day is a bad hair day". Han fortsätter med att kalla sina förra lagkamrater för "... heretics who devote their friday nights to orgies at the local principal hotel" och supportrarna för "... inbred alcoholics with punch tickets at the social welfare office". Sedan följer angrepp på bland andra Henrik Berger, Andreas Drugge, Nisse Jansson, Gunnar Rydholm och Torbjörn Karlgren. Kolla själva.

4 Kommentarer:

Blogger Ola skrev...

Tjena Simon!
Jag erkänner, jag gick på den! Snyggt jobbat/
Ola

1/4/07 11:32  
Blogger Niklas skrev...

Du fångade mig också, Simon. Riktigt snyggt!

1/4/07 19:59  
Blogger Simon Rothelius skrev...

Tack för kommentarerna. Det är nästan omöjligt att veta hur ett sådant här skämt ska tas emot i "andra änden", så det var kul att få lite respons.

2/4/07 22:12  
Blogger Ida Thunberg skrev...

Även jag klickade förväntansfullt på länken och surade lite för att du skrivit fel i adressen så att det aldrig kom upp någon Kabous-blogg :-)
Ja, sen skämdes jag lite i min ensamhet när jag insåg varför...

3/4/07 00:03  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka