22 maj 2007

Tre frågor

Paradoxalt nog verkar det uppmärksammade attentatet ha bidragit till att den skarpaste kritiken mot Mark Selmer har tystnat. Trots det tycker många fortfarande uppenbarligen att han bör sparkas. Jag respekterar deras åsikt, men innan jag kan ta dem på riktigt allvar skulle jag vilja veta deras svar på tre frågor:

1. Var ska DIF hitta en tillgänglig tränare som har tillräcklig kompetens och är villig att ta sig an ett jumbolag i superettan?

2. Exakt vad skulle denne person kunna göra med den befintliga truppen som Mark Selmer inte redan har gjort?

3. Var ska DIF spara eller hitta nya pengar för att kunna betala ut en extra heltidslön utan att äventyra elitlicensen?

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Hej Simon, hur tänker du? Trodde du verkligen att fler skulle kritisera Mark efter att han utsatts för ett genomvidrigt attentat? Självklart blir han kvar ett antal matcher nu. Låt oss hoppas det svetsar samman spelare + ledare. I det långa loppet måste dock en chefstränare bedömas utifrån de sportsliga resultaten och inget annat.

Om DIF-ledningen saknar en plan B, som du antyder, är det illa. Mark var trots allt ett helt oprövat kort på elitnivå.

/tir

23/5/07 00:03  
Anonymous Anonym skrev...

sen borde väl invest bolaget kunna skjuta till lite cash...

24/5/07 16:48  
Blogger Simon Rothelius skrev...

Nej, jag trodde förstås inte att fler skulle kritisera Mark efter attentaten än innan. Det jag kallade för paradox var att ett försök att skrämma bort honom såg ut att stärka hans ställning. Nu får vi väl se vad som sägs på kvällens presskonferens ...

24/5/07 16:53  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka