09 juli 2007

"En otroligt bra fotbollsmänniska"?

Oj. Oj, oj, oj. Att Andreas Andersson bestämt sig för att lämna tränaruppdraget var vi många som anade, men att den trolige efterträdaren heter Milenko Vukcevic känns som en riktig skräll. Personligen behöver jag nog ytterligare någon dag till att smälta nyheten innan jag vet vad jag ska tycka. Å ena sidan känns det här som gambling på hög nivå. Milenko Vukcevic meriter som tränare är trots allt blygsamma. Å andra sidan innebär lösningen att de ansvariga inom DIF har ovanligt bra koll på de personliga egenskaperna hos tränaren de är på väg att rekrytera. Inför en höst när det inte finns utrymme för några misstag kan det kan vara värdefullt. Själv lutar jag mig gärna mot något som L-O Mattsson sa i samband med att han tog Milenko Vukcevic till Ljungskile förra året. "Han är en väldigt bra som person (sic) och en otroligt bra fotbollsmänniska. Det riktigt lyser fotboll om honom."