16 juli 2007

Inför Norrköping-DIF

Jag spelar aldrig om pengar. Skulle någon undra varför är det bara att studera vad jag har skrivit om Norrköping här på Skitiga Bullen. Förra året tippade jag laget som etta vid fyra tillfällen av fyra möjliga. Den gången försvann chansen till allsvenskt avancemang efter en usel inledning på säsongen. Nu i år hade jag en stark känsla av att laget skulle floppa igen. Det var minst lika tokigt. Elva segrar, två oavgjorda och noll förluster är ett ruggigt facit så här långt. Trots att mer än halva säsongen återstår känns det redan klart att Norrköping spelar i allsvenskan nästa år.

För DIF är det säsongens tuffaste match som väntar på Idrottsparken i kväll. Jag lekte med tanken på att ta ut en ultradefensiv startelva här nedanför, men sanningen är nog att inte ens det skulle hjälpa. Det vi kan hoppas på är möjligen att hemmaspelarna fortfarande är lite sommardästa efter ledigheten. Skulle det vara så finns det kanske en liten chans att skrälla.

Min startelva:
J. Bohlin
K. Norrbin - R. Rodrigues - F. Holmberg - M. Karlsson
J. Bertilsson - A. Drugge - T. Solberg - J. Bergman
M. Garcia - T. Larsson
Bänken:
S. Nurme, M. Tappert, T. Hedberg, H. Berger, E. Nilsson