03 juli 2007

Straff eller inte?

Det är väldigt lätt att tappa verklighetsuppfattningen på Stora Valla. Efter matchen i söndags satte jag mig i bilen, körde de 20 milen hem, såg ett avsnitt av Veronica Mars och gick och lade mig utan att sätta på datorn. När jag gick ut på nätet nästa morgon var jag fortfarande helt inställd på att få läsa ett antal artiklar om den felaktiga avblåsningen som avgjorde matchen. Vi på ståplats var ju helt överens. Sundsvalls straffspark var rena justitiemordet.

Vad fick jag se? Jo, att Andreas Andersson kallade straffen för "solklar" och att ingen annan heller verkade protestera. Märkligt. Jag är inte alls lika säker nu som jag var tidigare, men från min position såg det ut som att Renato Rodrigues och Johan Patriksson sprang sida vid sida, krokade ihop och föll över varandra. Därför tycker jag nog fortfarande att domaren gjorde fel som blåste.