09 augusti 2007

Inför Jönköpings Södra-DIF

Jag måste erkänna att luften gick ur mig när jag hörde att Fredrik Holmberg får stå över matchen i dag. Det är bara att hoppas att spelarna har bättre attityd än jag och att Magnus Tappert, Tobias Hedberg eller vem det nu blir tar chansen när han får den. Snacket om måstematcher brukar vara överdrivet, men inte nu. DIF måste ta poäng mot Jönköpings Södra i kväll. Annars är läget nattsvart.

Min startelva:
J. Bohlin
K. Norrbin - R. Rodrigues - M. Tappert - M. Karlsson
T. Hedberg
S. Hasani - A. Holmberg - A. Drugge - J. Bergman
M. Garcia
Bänken:
S. Nurme, H. Berger, J. Bertilsson, T. Solberg, T. Larsson

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Varför tycker du som "alla" andra att Hasani ska vara med från start jämt? Kan du beskriva vad han gjort så bra, att han förtjänar en plats i 11:an? Jag förstår inte - kan du förklara som verkar ha lite insyn o kunnande. Det finns andra anser jag som kan kämpa bättre. Läste i GB att han såg alltjämt uttråkad ut sist när han spelade, stämmer det? Mano däremot har blivit bättre o bättre.

10/8/07 22:51  
Blogger Simon Rothelius skrev...

Ingen spelare är given, men faktum är att det är stor skillnad på Hasani nu och Hasani i våras. Senaste matchen såg jag inte, men mot Örgryte, Sirius (hemma) och Sundsvall var han riktigt bra. Även om det inte har blivit några mål ställer han till stora problem för motståndarna. Det öppnar upp för andra spelare, t ex Garcia. Därför tycker jag att han ska vara med.

11/8/07 11:09  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka