27 september 2007

Bottenstriden

Med fem omgångar kvar ser avslutningen av superettan ut att bli stentuff. Falkenberg sprattlade till och tog en överraskande trepoängare mot Örgryte senast. Öster vann den viktiga matchen mot Jönköpings Södra och Sylvia fick med sig en tursam men välförtjänt poäng mot Ljungskile. Det är starkt gjort av alla tre lagen. Ett titt på deras återstående spelprogram gör tyvärr att modet sjunker. Falkenberg, Öster och Sylvia kommer att möta flera mittenlag som inte har något att spela för och som inte är särskilt bra ens när de har det. Jag är rädd för att alla tre kommer att plocka ganska många poäng till innan det här är över.

Det som trots allt talar för DIF är att laget har en positiv trend. Vi har grämt oss över många resultat under de senaste veckorna, men faktum är att DIF går riktigt skapligt just nu. Inför matchen mot Ljungskile för sex omgångar sedan var det sex poäng upp till strecket. Nu är det bara en kvar. Fortsätter det i samma takt kanske det inte ens behöver vara spännade inför sista omgången.

2 Kommentarer:

Blogger Anders Eriksson skrev...

Simon, se nu för guds skull till att inte bygga upp hos förväntningar hos folk. Går det åt helvete, kommer jag anklaga dig personligen för det ökade användandet av psykofarmaka i Karlskoga-/Degerforsregionen samt i disporan, okej? ;)

Men visst, det har tuffat på ganska bra. Och en vän som håller på Öster verkade mer pessimistisk än jag känner mig. Det borde vara ett gott tecken.

Och jag lovar att hålla mig borta från alla Degerforsmatcher den här säsongen. Vill inte ta några som helst risker.

28/9/07 10:41  
Blogger Simon Rothelius skrev...

Lät jag så optimistisk? Det var faktiskt inte meningen. Jag tillhör också dem som försöker formulera ordet "norrettan" för mig själv några gånger om dagen för att inte gå under om det här skulle sluta illa.

29/9/07 12:54  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka