16 september 2007

Inför DIF-Sylvia

Under de senaste två och ett halvt åren har DIF spelat 83 matcher i superettan. Vid några tillfällen har jag varit på resande fot och inte fått veta resultaten förrän efteråt, men annars har alla varit mycket påfrestande upplevelser. Därför vågar jag knappt tänka på hur det kommer att bli i morgon. Jag och många andra har pratat om måstematcher och ödesmatcher tidigare, men det har alltid varit mer eller mindre överdrivet. Den här gången är det på riktigt. Tre poäng mot Sylvia och DIF har slagläge inför de återstående sex matcherna. En poäng och läget kommer att vara ännu lite jobbigare än det är i dag. Noll poäng och ... "Vulkanen har slocknat", mullrade en kollega som gillar att retas när jag kom till jobbet efter matchen mot Enköping i förra veckan. Skulle det bli en till förlust mot Sylvia är jag beredd att hålla med honom.

Min startelva:
S. Nurme
K. Norrbin - D. Mrdjanin - M. Tappert - M. Karlsson
A. Holmberg - A. Drugge - T. Solberg - J. Bergman
M. Garcia - S. Hasani
Bänken:
J. Bohlin, C. Wiktorsson, H. Berger, J. Bertilsson, T. Larsson

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Bra lag Simon ! Mittfältet måste stadgas upp sett till Enköpingsmatchen. Synd att inte Heda verkar vara tillgänglig. Då skulle man kunna lira med honom och Drugge som balans, Hasani och Bergman på kanterna, Holmberg - dock inte så bra senast - i en nr. 10-roll och Garcia på topp. Då jag tror vi kommer föra spelet en del gör det inte så mkt att Garcia är så snabb på topp.
Han kan sätta några viktiga baljor ändå! Tyckte nästan att det var två balans redan mot ESK men Mille kanske vill vara offensivarehemma på Valla. Viktigt dock att inte bjuda på onödiga ytor på mittfältet vilket var fallet för en vecka sedan.

17/9/07 11:28  
Anonymous Anonym skrev...

Garcia inte så snabb skulle det förståss vara !

17/9/07 12:16  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka