07 oktober 2007

Falkenberg-DIF 1-2

Precis när andra halvlek skulle sparkas i gång i eftermiddags slutade min uppkoppling att fungera. Med tanke på Falkenbergs dominans innan paus kändes det nästan skönt. Jag fegade, drog i gång ett inspelat avsnitt av House och försökte låta bli att tänka på fotbollen. Efter 45 minuter i tv-soffan var min pessimistiskt lagda hjärna ändå inställd på att Falkenberg hade vunnit. Känslan av att knappa in 386 på fjärrkontrollen, få upp rätt sida på text-tv och se siffrorna 1-2 ... Eufori och lättnad. En sådan enorm lättnad.

Mano Garcia gjorde målen och förtjänar givetvis alla hyllningar han får i kväll. Själv tänker jag ändå mest på Tobias Hedberg och Markus Karlsson. När jag såg att Renato Rodrigues var bänkad och att Falkenberg ställde upp med tre anfallare kändes det nästan hopplöst, men våra vikarierande mittbackar verkar ha varit glimrande med tanke på förutsättningarna. Fantastiskt.