17 oktober 2007

Manomania

Det finns ytterligare en sekvens från matchen mot Landskrona som har fastnat i mitt medvetande. Den ledde inte till något och har inte nämnts i rapporterna, men jag skulle beskriva den som högkaratigt fotbollsgodis. Jag tror att det var någon gång i den andra halvleken som en hög lyrboll damp ned vid fötterna på Mano Garcia. Precis bakom honom fanns ett par spelare från Landskrona. Nu får vi inte glömma att det är den svenska andraligan vi snackar om. Spelare på den här nivån brukar ha fullt sjå med att få kontroll över en sådan boll. Lyckas de med det väntar en närkamp med de där två motståndarna, och lyckas de vinna den kan de hitta på något konstruktivt. Kanske. Mano Garcia skippade det där. Han mötte bollen med en liten touch, lättade in den i en fri yta och satte full fart. Landskronaspelarna hade inte ens hunnit reagera när han var fem meter från dem och på väg mot mål med bollen under kontroll. En aktion av allra högsta klass.

Det var inte mer än några månader sedan som Mano Garcia kallades "truppspelare" i Vulkanernas gästbok. Många har hyllat honom sedan dess, men det där riktiga erkännandet har han fortfarande inte fått. Jag tycker att det är hög tid att börja betrakta honom som ett fynd av samma kaliber som Daniel Mendes.

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

"Nilsson är oerhört kritisk till att inte klubbchefen Andreas Andersson har ringt upp honom och meddelat detta.
– Otroligt jävla dåligt. Så oprofessionellt skött, jag har ändå varit i klubben i tio år, dundrar Nilsson." Detta stog i Kurren 061221 då det var turbulens, om spelare skulle vara kvar eller inte. Hedberg blev behandlad likadant i den vevan. Jag tror att det är likdant nu att spelare utan kontrakt inte får några signaler från ledningen om hur det bli. De går i ovisshet. Jag förstår Bergers frustration. Har man tillhört DIF så länge, borde man bli behandlad med lite mer respekt, även om det inte skulle bli fortsatt spel. Jag menar, om kontrakten går ut nu i oktober, varför har man inte börjat diskutera med spelarna redan?

20/10/07 11:09  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka