23 oktober 2007

Tony Flygare

Jag har inga större problem med att strulputten Tony Flygare får chansen att komma till Degerfors och visa upp sig i en testmatch. Däremot utgår jag från att han måste prestera något extraordinärt för att erbjudas ett kontrakt. Hans "företrädare" Michael Kallbäck (som verkar vara från Degerfors och säkert har lyckats ordna med det här provspelet just därför) försöker sälja in honom genom att hävda att han är i samma form som Andreas Drugge var för två år sedan. Det är naturligtvis bara nys. Andreas Drugge kom från Elfsborg som är ett etablerat lag i allsvenskan. Tony Flygare kommer från Husie i division 5. Det är en jävla skillnad.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Nja... Drugge kom från Tönsberg i Norge och därinnan Falkenberg... Elfsborg var länge länge sen.

Så visst finns likheten med Flygare.

Klart han ska testas. Det är ju spelare som dessa DIF måste chansa på. Kommer aldrig ha råd eller möjlighet att köpa färdiga spelare.

Vidga vyerna.

24/10/07 00:02  
Blogger Simon Rothelius skrev...

Jag hade fel när jag skrev att Drugge kom direkt från Elfsborg (det är ändrat nu), men din historieskrivning stämmer inte heller. Drugge var utlånad till Tönsberg under några månader innan han kom till DIF. Första halvan av den säsongen spelade han för Elfsborg och gjorde några inhopp i allsvenskan. Sejouren i Falkenberg ligger längre tillbaka i tiden.

Som jag skrev har jag ingenting emot att DIF testar Tony Flygare, men att han skulle vara lika bra tränad som Andreas Drugge var för ett par år sedan kan bara inte stämma.

24/10/07 00:17  
Anonymous Anonym skrev...

Även jag reagerade på liknelsen med Drugge som ett lite "fult" säljknep. /tir

24/10/07 21:20  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka