07 december 2007

Ingen Berger

Suget efter att få springa in på Vilundavallens gräs blev uppenbarligen för starkt. Emil Berger flyttar till Stockholm och Väsby. Jag är fortfarande övertygad om att han begår ett misstag och att hans möjligheter att få spela a-lagsfotboll för AIK om några år snarare försämras i och med det här, med det är ingen vits med att älta det längre. Däremot hoppas jag att Andreas Andersson och DIF tar lärdom inför framtiden. Klubben har inte råd att släppa sina största talanger gratis när de är så unga. Näste Emil Berger som dyker upp måste förmås att skriva på ett kontrakt - tidigt.

8 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Lärlingskontrakt i Degerfors? Då kan man lika gärna skriva på ett kontrakt i ett div 3 lag! Så behandlar de sina sk lärlingar! Hur utvecklande är det?

7/12/07 00:46  
Anonymous Anonym skrev...

Samma gnällare som skriver här också..till dig, du anonyma människa skulle jag bara vilja säga att förutsättningarna för lärlingarna och juniorerna(i truppen) ser bättre ut än på många år sedan vi har fått Stahre! Jag hoppas och antar att vi får se minst 3 genombrott i år och Emil hade kunnat vara ett av dem!

//Linus

7/12/07 10:29  
Anonymous Anonym skrev...

Årets lärlingar har väl inte direkt fått den behandling som man kanske kunde begärt men det kan ju bli bättre!

7/12/07 11:30  
Anonymous Anonym skrev...

Håller med om att Stahre säkert gör på annat sätt, eftersom han har den bakgrunden. Jag syftade på det man gjort tidigare. Jag tycker också att det ser bättre ut på den fronten nu, att man ska ta hand om sina adepter bättre!

7/12/07 15:17  
Anonymous Anonym skrev...

mm..vad bra! Det är ju därför jag kan hålla med Simon om att det är surt att Lill-Berger inte skriver på och att jag i samma mening hoppas att George och Pontus blir lärlingar i årets trupp. För iallafall George har möjlighet att konkurrera om en plats och ju fler vi har att förädla, dessto större blir slutprodukten! :o)

//Linus

7/12/07 15:26  
Blogger Simon Rothelius skrev...

Kul med lite diskussioner! Erik Nilsson har ju fått några chanser i år och Johan Kristiansson har haft extrem otur med sin skada, så jag vet inte riktigt vad DIF skulle ha gjort annorlunda i de fallen. Går man tillbaka något år kan jag iofs hålla med om att klubben varit lite dålig på att chansa med unga talanger, men det verkar ju vara en ordentlig omsvängning på gång till nästa säsong.

7/12/07 22:17  
Anonymous Anonym skrev...

Det känns bra att de har värvat Starhre...sänder tydliga signal på vad som är viktigast! Måste vara kul att vara junis i Degerfors och veta att nästa säsong kan det definitivt vara min tur! Kan ge hopp i det mörker som branden har skapat!


//Linus

8/12/07 10:22  
Anonymous Anonym skrev...

Sen finns det ett annat alternativ, Suad Gruda P91, lika gammal som Emil och i min mening minst lika bra, vi får se....

8/12/07 16:58  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka