20 mars 2008

Korta kontrakt

Äntligen har vi fått den där mittfältaren som vi suktat efter i flera månader. Trots det kan jag inte låta bli att känna mig lite besviken. DIF väljer att skriva ett sex månader långt artistkontrakt med Dejan Godar. Enligt Karlskoga-Kuriren innebär det att han kommer att kunna spela de 26 första matcherna i superettan. Om jag läser spelprogrammet rätt verkar det snarare handla om 24. Oavsett vilket som stämmer har jag svårt att tänka mig att det blir någon fortsättning efter det. Hur många tror att Andreas Andersson är beredd att skriva på ett nytt kontrakt med en dyr spelare när det bara återstår någon månad av säsongen? Hur många tror att Dejan Godar är beredd att komma tillbaka nästa vår om han inte avlönas under vintern? Det här måste nog betraktas som ytterligare en kortsiktig lösning. De börjar bli väl många nu. Det är kanske för tidigt att börja oroa sig för den saken, men faktum är att i stort sett samtliga viktiga spelares kontrakt går ut till hösten. När nästa silly season ska summeras kan den här mycket väl framstå som en västanfläkt i jämförelse.