20 april 2008

Ceesay och Godar

Jag var en dålig supporter och valde en personalfest framför en bilresa till Jönköping i går, men innan jag gick hemifrån hann jag lyssna på radioreferatet från den första halvleken. Om någon skulle skriva ut allt som sades och låta en ordbehandlare sammanfatta texten med två ord skulle det förmodligen bli "Yankuba Ceesay". Ett tag kändes det som att han hade mer boll än alla andra spelare tillsammans. Det var riktigt roligt att höra. Yankuba Ceesays debut har varit efterlängtad, men faktum är att ingen kunde veta hur han skulle klara sig när motståndet blev tuffare än i träningsmatcherna. Nu vet vi att det gick alldeles utmärkt. Dessutom börjar Dejan Godars vänsterfot leva upp till förväntningarna. Det var svårt att tro på det i vintras, men DIF verkar faktiskt ha prickat rätt med de utländska nyförvärven.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Det som man kan säga om Ceesay är att han egentligen inte var så mycket till bollspelare. Men en grym spelförstörare. Gjorden grym kroppstackling på en Jönköping-spelare, så det såg förnedrande enkelt ut när han tog bollen från honom

21/4/08 08:58  
Anonymous Anonym skrev...

gurra: Jaa vet precis vilken situation du tänker på. Fantastiskt! (kunde förövrigt blivit riktigt farligt om han inte genomfört tacklingen)

21/4/08 09:12  
Blogger Simon Rothelius skrev...

Gurra: Bollspelare har vi ju redan gott om, så en grym spelförstörare låter bra. Om inget oförutsett inträffar säsongsdebuterar jag på Valla på lördag. Ceesay är nog den spelare som jag är mest nyfiken på att se just nu.

21/4/08 21:41  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka