15 april 2008

Inför DIF-Sirius

Eftersom jag jobbade hela helgen har jag gått hemma och skrotat i dag. Vid sextiden tittade jag ut från köksfönstret och upptäckte att den där nya konstgräsplanen som jag har skrivit om tidigare plötsligt var full av fotbollsspelare. Då slog suget till. Jobb och en trasig bil gör att det är datorn som gäller för mig i morgon kväll, men ändå. Det känns otroligt kul att säsongen är i gång.

Sedan är det förstås så att det som känns kul nu mycket väl kan kännas trist och allmänt jobbigt om mindre än ett dygn. Sirius har haft det tungt under försäsongen, men på pappret förfogar föreningen över en av superettans vassaste elvor. Samtidigt har DIF bara tagit en premiärpoäng av nio möjliga under de tre senaste åren. Det blir tufft att förbättra den statistiken i morgon.

Min startelva (i repris):
S. Nurme
C. Wiktorsson - F. Holmberg - M. Tappert - M. Karlsson
J. Bertilsson - Y. Ceesay - T. Solberg - D. Godar
J. Pettersson - M. Garcia
Bänken:
J. Bohlin, K. Norrbin, E. Nilsson, C. Lallet, S. Hasani

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Lallet kommer nog ta berilssons plats ska du se...

15/4/08 10:02  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka