18 april 2008

Tvivel

Det blir inte alltid som man har tänkt sig. På dagen innan matchen mot Sirius såg jag två artiklar hos Karlskoga-Kuriren som jag bestämde mig för att återkomma till senare i veckan. Båda handlade om skillnaderna mellan nu och i höstas. "Spelarna var dåligt tränade, inte vana vid att träna, både fysiskt och taktiskt. Om man jämför med förra säsongen så har vi ökat träningsdosen med omkring 45-50 procent", sa Jan Stahre i den ena. "Då körde vi typ kvadraten hela träningarna, det var hur slappt som helst. Vi gjorde i stort sett ingenting på träningarna. Nu är det riktigt bra träningar, bra tempo, riktigt bra fart", sa Erik Nilsson i den andra. Själv tänkte jag knyta ihop säcken genom att konstatera att det nog var väldigt bra att Andreas Andersson stod på sig och avslutade samarbetet med Milenko Vukcevic, trots protesterna.

Nu vet jag inte riktigt vad jag skriva. Förnuftet säger fortfarande att Jan Stahre är en bättre tränare än Milenko Vukcevic, men siffrorna talar inte riktigt samma språk. Under den senares ledning förlorade DIF faktiskt aldrig en match med mer än två mål.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Ska vi vara en talangfabrik så måste ju träningarna vara ypperliga, detta tror jag de blir med Stahre, frågan är ju om Ceesay styr upp det defensiva på mitten, eller om det behövs 2 defensiva innrar och hur lång tid det i sådana fall tar innan Stahre gör en sådan förändring. Alla tränare tror ju på sin egen modell..

18/4/08 14:44  
Anonymous Anonym skrev...

Har inte väldigt många utländska exporter gnällt på att svenskar tränar alldeles för mycket UTAN boll.....
Afonso Alves klagade väl en hel del på det haha

Hur är det med Stahres träning, mer träning med boll eller är det bara ren styrketräning plus kondition?

18/4/08 16:54  
Blogger Simon Rothelius skrev...

Jag har också trott mycket på Stahres sätt att leda laget, men man blir ju betänksam när allt rasar i premiären. Vi får se vad som händer i dag.

19/4/08 12:33  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka