19 juni 2008

Att kissa i Kanadaskogen

Det finns en ofta förbisedd fördel med att hålla på DIF. Möjligheten att kissa ostört före matchstart. Jag är inte medicinare och kan inte redogöra för orsaken, men för mig är sambanden glasklara. När jag ska se DIF spela fotboll blir jag nervös. När jag blir nervös blir jag kissnödig. Då är det väldigt smidigt att kunna smyga ned till skogsbrynet bakom Vallakyrkan och låta det skvala.

Exakt hur bra vi har det på hemmaplan blir tydligt när DIF spelar i Göteborg. För en fullblodsneurotiker som jag är den typen av offentliga toaletter som finns på fotbollsarenor förstås inget alternativ. Då gäller det att hitta andra lösningar. Vid de tidigare besöken har jag uppsökt ett litet grönområde vid Torpavallen, smitit in i Valhallahallen eller helt enkelt knipit igen. Nu senast drog jag mig uppåt Ramberget. Det funkade väl, även om känslan var att bängen skulle kunna dyka upp och slå mig gul och blå när som helst. Tacka vet jag lugnet i Kanadaskogen.