17 juni 2008

Dejes Gattuso

Jag blev väldigt imponerad av Erik Nilssons framfart på Rambergsvallen. Före paus hade han det tufft, fick en smäll och såg ut att vilja byta. Under halvtidsvilan var han ute och joggade försiktigt fram och tillbaka längs mittlinjen. Sedan var det som att han bestämde sig för att knyta näven och köra. Under den andra halvleken var han överallt. Erik Nilsson kastade sig framför hemmaspelarnas fötter som en kamikazepilot och vann fler bollar än jag sett Yankuba Ceesay och Dejan Godar göra tillsammans. Dessutom visade han flera prov på sin härligt aviga teknik. Det här kan mycket väl vara en spelare för en ordinarie startelva.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Jag försökte med en fråga på Vulkanernas forum, men har inte fått svar än. Jag blev också imponerad av Nilsson och tänkte framför allt på tekniken. Hur gammal är han? Har han varit i klubben länge? Inte ordinarie, men kommer att bli?

18/6/08 20:06  
Anonymous Anonym skrev...

Jag tror att Erik är inne på sitt 20:e år. Han kom till DIF från Sunne och har spelat med juniorerna. Han anses ha stor potential vilket du också noterade. Lite otur med skador och sjukdomar under en längre period.

19/6/08 09:02  
Blogger Simon Rothelius skrev...

När Andreas Andersson fick frågan om vilken ung spelare han trodde skulle få sitt genombrott i år svarade han Erik Nilsson utan att tveka. Däremot är det knappast en spelare som genomsnittssupportern skulle rita in i sin startelva. Jag blev positivt överraskad i måndags.

19/6/08 11:59  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka