01 juni 2008

DIF-Falkenberg 2-1

Jag är en naiv idiot. När DIF tryckte in sin tredje boll några minuter in på andra halvlek mot Falkenberg kom jag på mig själv med att tänka det otänkbara. "Det kanske inte behöver bli så nervöst i dag". Yeah right. Först dömdes det där målet bort för offside. Sedan styrde Fredrik Holmberg in Ricardo Penellas frispark bakom Simon Nurme. Sedan kom straffsituationen, straffräddningen, frisparken i ribban och räddningen på friläget med två minuter kvar. Lägg till snedsparkarna i eget straffområde samt oförmågan att hålla kvar bollen på motståndarnas planhalva i mer än fem sekunder åt gången och allt var precis som vanligt. På vägen från Stora Valla till min mammas torp kastade jag mig i favoritsjön Vilången för att svalka mig. Jag låg nog där och guppade i tio minuter innan pulsen var normal igen.