18 juli 2008

Blivande hemvändare?

Annars har det intressantaste med jippomatchen i Sunne varit att läsa intervjuerna med ett par före detta rödvita spelare. Först var det Mirza Durakovic som talade gott om sin gamla klubb. "Det bli [sic] jättekul att få komma hem till Värmland och spela mot DIF, den klubben känns i hjärtat för mig", sa han och fortsatte: "Så här i efterhand var det inte mitt smartaste val i livet att lämna Degerfors." Sedan fick Peter Samuelsson frågan om DIF har hört av sig. "Nej. Skulle de göra det skulle jag tänka efter ordentligt. Jag trivs väldigt bra i Norge och har en norsk sambo, så det är inte bara att flytta. Men det är klart att Degerfors är speciellt, jag är ju uppvuxen där", svarade han. Visst låter det som att båda är sugna på en återkomst? Jag är egentligen skeptisk till hemvändare, men det här är två spelare som verkar ha utvecklats på ett väldigt positivt sätt i Norge. De borde vara intressanta för framtiden.