15 juli 2008

Den förlorade sonen

Efter bara ett halvår i huvudstaden ser Emil Berger ut att vara på väg tillbaka till moderklubben. Frestelsen att skriva något spydigt är stark, men jag har faktiskt lyckats kämpa ned den. Trots allt är det här fortfarande en spelare som DIF kan få stor nytta av i framtiden. Däremot känns det som att frågan om han blir spelklar redan till bortamatchen mot Väsby är av akademisk betydelse. Efter den totalmisslyckade våren blir jag förvånad om Emil Berger får en enda minuts speltid i superettan den här säsongen.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Så kul att du verkligen förstår dig på fotboll. Emil Berger är en bra fotbollsspelare, men att han ska kunna ta en plats i startelvan (eller knappt i truppen) kan man glömma. Tror att folk tror att han är bättre än vad han egentligen är. Han får nog hålla till i Juniorserien ett år till, minst.

16/7/08 20:35  
Anonymous Anonym skrev...

Jag tror liksom dig(anonym) att Emil kommer få spela junior och u-21 serie iår. Han står på tillväxt helt enkelt. Dessutom känns det som om han och Erik Nilsson är ganska lika i spelet(nu har jag visserligen inte sett Emil så mycket). Men en framtidsspelare helt klart! Hoppas nu att vi får en lugnare höst så att kniven försvinner från strupen och att vi får möjlighet att använda fler spelare i serien.

16/7/08 21:07  
Blogger storavalla skrev...

Om nu Emil är den talang som många anser borde han övergång gynna rö-vitt framöver. Nu har jag inte fått klart för mig om Degerfors lånar honom eller om han går fritt från AIK och blir DIF´s "egendom". Är det någon som kan skingra röken?
Vilket lag som Emil ska spela i överlåter jag till tränarstaben. Klart är att om DIF tror på honom ska de snabbt skriva ett långt kontrakt med honom.
Det kommer säkert att tyckas mer om denne spelare. En publikfavorit kan han bli som född direkt ur A-truppen.
Tycker
StoraValla

16/7/08 21:27  
Blogger Simon Rothelius skrev...

Tack för många kloka synpunkter. Kommentarer av det här slaget är alltid lika välkomna. Det blir väldigt mycket roligare att skriva när man får lite respons.

16/7/08 23:40  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka