25 juli 2008

U21: DIF-Assyriska 2-1

Jag hade inte sett reserverna spela en enda gång sedan U21-serierna infördes, men i onsdags var det dags. Det blev en behaglig kväll på ett tropiskt Stora Valla. Motståndet höll inte högsta klass, men faktum är att DIF spelade riktigt fin fotboll. Johan Bertilsson och Andreas Holmberg glänste och nye Muamer Salibasic svarade för några svettiga individuella prestationer. Mario Simunovic bjöd Assyriska på ledningsmålet men revanscherade sig med en underbar målgivande passning till Dejan Doslic. Andreas Gunnarsson kändes - med något undantag - stabil i defensiven och imponerade på mig med sitt passningsspel. Provspelaren Björn Källgren - som jag inte visste vem han var förrän jag satte mig vid datorn för någon timme sedan - var iskall när han gjorde 2-1 och kan mycket väl vara en man för framtiden. Med andra ord fanns det mycket att glädja sig åt på vägen hem.

En annan behållning var att tjuvlyssna på Mano Garcias och Dejan Godars konversation med en för mig okänd kvinna på läktarplats. Jag vill naturligtvis inte kränka deras privatliv, men jag kan avslöja så mycket som att Skara Sommarland och den största pizzan på Bosna var två av ämnena som avhandlades.