10 september 2008

Uppehåll

De uppskjutna matcherna mot Mjällby och Falkenberg gör att DIF plötsligt är mitt uppe i en spelfri period på nästan tre veckor. Jag kan inte bestämma mig för om det är bra eller dåligt. En nackdel kan förstås vara att spelarna tappar i tempo. En annan är att det blir en väldigt intensiv period från mötet med Falkenberg och framåt. Det positiva är att uppehållet - i bästa fall - kan fungera som en brytpunkt. Rapporteringen i media har varit sparsam, men om jag har förstått saken rätt har laget just kommit tillbaka från ett miniläger med den anlitade ledarskapskonsulten. Nu hoppas jag att hon eller han har lyckats få spelarna att glömma alla förluster och börja tro på sig själva igen. Efter Jönköpings Södras och Enköpings senaste förluster finns faktiskt chansen till ett lyft.