28 oktober 2008

Kvalfyllt

Vi borde förstås ha varit med, men kvalet till superettan som inleds i morgon blir högintressant ändå. Under de senaste dagarna har alla som blickat fram mot nästa säsong utgått från att DIF hamnar i division 1 södra. Det är inte alls säkert. Om Limhamn Bunkeflo och Jönköpings Södra går på pumpen och flyttas ned - vilket inte är osannolikt med tanke på lagens kvalitet - talar det mesta snarare för att DIF placeras i den norra serien. Det ger längre resor, något tuffare motstånd - men fler matcher i mina hemtrakter. Jag vet faktiskt inte vad jag ska hoppas på.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Ja det blir klurigt i vilken serie de kommer, självklart hoppas jag ju på den södra. Men hur ska de dela in Carlstad, Degerfors, Forward och Karlslund, ska de ha alla i samma serie elelr splittras de upp.

29/10/08 10:32  
Blogger Niklas skrev...

Norrköpingslagen Sylvia och Sleipner är också intressanta i sammanhanget. Placeras dessa båda tillsammans med Örebrolagen i norrettan - där Sylvia och Forward spelade i år - blir det nog svårt att även trycka in DIF i den serien. Fortsätt med det fina bloggandet, Simon!

29/10/08 12:11  
Blogger Simon Rothelius skrev...

Intressanta synpunkter från båda två. Jag kör på som vanligt, men vad har hänt med Nickes lilla??? Jag har haft svår abstinens hela hösten.

29/10/08 23:01  
Blogger Niklas skrev...

Det är lite som med DIF: det har inte hänt något alls...

30/10/08 09:19  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka