08 november 2008

Division 1 norra

Det visar sig att jag var rätt ute när jag påpekade att DIF mycket väl kan hamna i division 1 norra för en dryg vecka sedan. Nu blir det så, enligt fotbollförbundets förslag. Jag kan inte se att det skulle vara någon nackdel. De längsta resorna blir förstås längre, men ur övervattningssynpunkt är det ingen stor skillnad mellan att åka till Norrland och Skåne. Sportsligt sett tycker jag faktiskt att den norra serien ser enklare ut än den södra. Lag som Västerås, Gröndal och Enköping blir säkert inte enkla att tas med, men jag väljer hellre dem än Öster och Limhamn Bunkeflo. Dessutom blir det trevligt med många bortamatcher i Stockholmstrakten. Den närmaste spelas faktiskt bara en dryg kilometer från min nuvarande lägenhet. Jag längtar redan till Brunna IP.

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Dessutom storsatsar Malmö ABI under nytt namn, Rosengård, och med Percy Nilsson i bakgrunden. Så jag håller med om att norrettan känns bättre. Att möta Brage väcker ju dessutom minnen från allsvenska comebacksäsongen 1993...

9/11/08 00:09  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka