19 november 2008

Nilsson och Kristiansson

Erik Nilsson hamnade i Jan Stahres frysbox under hösten. Då är det lätt att glömma att han har ingått i seniortruppen i två hela säsonger och att han faktiskt fick en del speltid i våras. Mot Häcken på Rambergsvallen i juni var han riktigt bra. Erik Nilsson blir kanske inte någon klart lysande stjärna i division 1 heller, men med tanke på hur många andra som är på väg bort är hans nysignerade treårskontrakt en väldigt positiv nyhet.

Johan Kristiansson har jag aldrig sett i aktion på en fotbollsplan, men enligt hörsägen rör det sig om en mycket talangfull försvarsspelare som har haft brutal otur med skador. Med den bakgrunden i åtanke känns den här lösningen - där han knyts upp för ett år och får en extraplats i truppen - klockren.

4 Kommentarer:

Blogger storavalla skrev...

Ursäkta mig men jag har sett nämnde herr Nilsson ett par tre gånger. Tyvärr måste Stareh (hur han nu stavar)sett något ingen annan sett för mer bortkommen på plan har inte setts sedan en hare av misstag kom in på plan i en match. Dessutom är grabben klen och osnabb. Nej, där finns ingen framtid. Inte ens i div 1. Nej in med minst en isbrytare på mittfältet så att övriga kan koncentrera sig på spelet.

StoraValla redandwhite for ever

21/11/08 21:00  
Anonymous Anonym skrev...

Där har du helt fel Erik är en mycket teknisk och stabil spelare som tyvärr kom lite snett under årets säsong. Jag lovar dig att du kommer att få ändra uppfattning om honom under kommande säsong.

21/11/08 22:09  
Anonymous Anonym skrev...

Jag är väldigt tveksam. De u21 matcher jag har satt han spela, har det funnits yngre förmågor som var snäppet vassare än Erik. Och inget illa menat, men ska erik Ta en plats i DIF 2009 bör han tappa ett par kilon..

22/11/08 13:31  
Blogger Simon Rothelius skrev...

Intressant att det finns så olika åsikter om E. Nilsson. Framtiden får utvisa hur det går.

23/11/08 21:58  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka