15 december 2008

Peter Samuelsson

Både Peter Samuelsson och Stefan Rodevåg lär knappast få plats i truppen nästa säsong. Det låter kanske märkligt, men jag tror faktiskt att jag skulle föredra Peter Samuelsson. Stefan Rodevåg är gammal skyttekung i superettan och har fått smaka på spel i allsvenskan. För honom kommer DIF aldrig att bli något annat än en nödlösning, i brist på bättre alternativ. Det är möjligt att han skulle göra sina mål ändå, men jag får klara Johan Pettersson-vibbar. Peter Samuelsson däremot har ett hjärta som klappar för DIF. Han höll inte måttet senast och skulle säkert vara riktigt revanschsugen om han fick komma tillbaka. Dessutom har han visat att han kan göra mål på den här nivån under sina säsonger i Norge. Jag tycker att han känns som en kanonvärvning.

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Om Peter Samuelsson enbart fått spela anfallare förra gången hos DIF hade han absolut levererat. Men nu blev han "hjälpgumman" som användes på olika platser i laget.
Jag tror han skulle bli en stor tillgång.

17/12/08 23:53  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka